אחרי פקיעת החוק: עתירה לבג"ץ לגיוס בני הישיבות

איתי גדסי No Comments on אחרי פקיעת החוק: עתירה לבג"ץ לגיוס בני הישיבות

קבוצת "אמהות בחזית" הגישה עתירה לבג״ץ בדרישה לגייס את בני הישיבות לצבא באופן מיידי, לאור פקיעת חוק הגיוס לפני כחודשיים. האם בג"ץ יפסול את הנחיית השר גלנט?

צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חוק הגיוס: קבוצת "אמהות בחזית" הגישה הבוקר (שלישי) עתירה לבג״ץ להורות לממשלה, לשר הבטחון ולרשויות הצבא לאכוף באופן מיידי את גיוסם של תלמידי הישיבות החרדיות.

כזכור, בסוף חודש יוני פקע באופן סופי תוקפו של חוק הגיוס, שנפסל בבג"ץ אך תוקפו הוארך פעם אחר פעם ולמעשה אין כיום חוק שמסדיר את מעמדם של בני הישיבות ועל פי החוק 'היבש' כל בן ישיבה חייב בגיוס לצבא כמו כל אזרח אחר במדינה.

עם זאת, שר הביטחון יואב גלנט הוציא הנחיה לצבא שלא לגייס אף אחד מבחורי הישיבות בשלב זה, אך מדובר בהנחיה זמנית שלא אמורה לספק פתרון לזמן רב.

בינתיים, במפלגות החרדיות ממשיכים לדחוף לקידום הסדרה מחודשת של מעמד בני הישיבות בחקיקה ראשית ובקואליציה ישנה הבנה שמדובר בעניין דחוף שחייב להתבצע מיד בפתח המושב הבא של הכנסת. בשיחות שהתקיימו בנושא עד כה היו פערים רבים בין הנציגים החרדים לבין הליכוד והתקווה היא שיימצא מתווה ראוי שיוסכם על כל הצדדים, יפתור את הבעיה וגם יעבור את המשוכות המשפטיות.

שר החינוך מתייחס לחוק הגיוס: "צריך מתווה שיוויוני"



0 תגובות